sobota, 6 grudnia 2014

młoda mama - przyszłej mamie

Moja znajoma z pracy spodziewa się dziecka. Zdarza nam się rozmawiać o ciąży, porodzie, początkach macierzyństwa i karmieniu naturalnym.

Poleciłam jej stronę ciepły mokry aksamit, o której pisałam wcześniej na blogu. 

Nie wiem, czemu nie pomyślałam wcześniej o tym, by pożyczyć jej kilka książek, które przeczytałam będąc w stanie błogosławionym. Każdej przyszłej mamie poleciłabym te pozycje.





1. W. Eichelberger w rozmowie z A. Mieszczanek pt "Jak wychować szczęśliwe dzieci" - mała książeczka o potężnym przesłaniu. Autorzy starając się odpowiedzieć na zadane w tytule pytanie tłumaczą jak emocje dorosłych wpływają na ich i dlaczego warto zadbać o siebie zanim podejmie się odpowiedzialności rodzicielstwa.
2. W. Fijałkowski i "Dar rodzenia" - książka założyciela szkół rodzenia w Polsce. Dla niektórych jest to kontrowersyjna postać. Jednak warto przeczytać tę książkę, bo pięknie opisuje się w niej cud życia, porodu. Dodatkowo w rozdziale "Jak przeżyłam poród" opisane są doświadczenia kobiet, z których można czerpać wiele inspiracji i wiedzy o tym przełomowym przeżyciu jakim jest urodzenie dziecka.
3. J. Liedloff - "W głębi kontinuum" / "W poszukiwaniu straconego szczęścia" - kultowa na całym świecie książka, biblia rodzicielstwa bliskości. Antropolożka opisuje w niej swoje wyprawy do plemiona Indian w Ameryce Łacińskiej i ich podejście do wychowania dzieci. Ta książka może zrewolucjonizować poglądy na "zachodnie" metody opieki nad dziećmi. Autorka przedstawia swoją teorię na bardzo ciekawych przykładach i wyjaśnia jak żyć w zgodzie z prawdziwie ludzką naturą.

4. S. Kitzinger "Pasja narodzin" - autobiografia Sheili Kitzinger, znanej antropolożki i działaczki na rzecz godnych porodów oraz feminizmu. Autorka zabiera nas w podróż po swoim barwnym życiu, opisuje porody swoich pięciu córek oraz swoje wieloletnie działania, które dały kobietom siłę i głos oraz odmieniły sposób rodzenia na całym świecie. 

Kolejne dwie książki to takie bonusy - dla mojej koleżanki jak znalazł, bo lubi dbać o siebie i zdrowo żyć:
5. H. Ricciotti - "Pyszna mama" - mnóstwo informacji o tym jak odżywiać sie w ciąży i podczas karmienia piersią wraz z ciekawymi i zdrowymi przepisami

6. K. Cook i L. Wyndham-Read - "Mama za(nie)dbana" - szereg ciekawych informacji o tym jak zadbać o formę, dietę i ducha po narodzinach dziecka. Dla mnie to trochę komiksowa książka, z racji rysunków. Ciekawa pozycja dla mam eksperymentujących w kuchni, bo zawiera również pomysły na zdrowe dania.


Czy macie jakieś swoje ulubione książki, które przeczytałyście podczas ciąży?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - dzięki odwiedziny!
Jeśli chcesz skomentuj, polub, udostępnij.