czwartek, 16 czerwca 2016

Arena szczurów i Trafny wybór

Przeczytałam niedawno dwie świetne książki: "Arenę szczurów" Marka Krajewskiego oraz "Trafny wybór" JK Rowling. Książki wypożyczyłam z biblioteki, kiedy poszłam do niej z zamiarem tylko oddania wcześniej wypożyczonych pozycji. Zawsze tak robię ;-)




Nie mogłam sobie odmówić ostatniej książki o przygodach Edwarda Popielskiego, bo uwielbiam tę serię Marka Krajewskiego. Akcja dzieje się w powojennej Polsce. Główny bohater ukrywa się przed UB na Pomorzu. Pracuje jako nauczyciel matematyki, jednak wkrótce przyjdzie zmierzyć mu się z nieludzkimi zbrodniami, które mają miejsce w jego okolicy. To bardzo mroczna powieść i przedstawia nieludzkie okrucieństwo dręczycieli wobec Popielskiego.

Miłą niespodzianką było znaleźć w tej książce wzmiankę o moim mieście. W Gorzowie nad Wartą Edwardowi Popielskiemu w ucieczce przed służbami bezpieczeństwa pomocy udzielił ksiądz infułat Edmund Nowicki.


Gorąco polecam "Arenę szczurów" fanom pisarstwa Krajewskiego. Na bank lektura wciągnie Was maksymalnie. Ja przeczytałam ją w półtora dnia, co przy trzylatku wcale nie jest łatwe.

Jak ujrzałam "Trafny wybór" na półce z nowościami w bibliotece, od razu po ten wolumen sięgnęłam (jako wielka fajna serii o Harrym Potterze). Akcja powieści toczy się w małym angielskim miasteczku. Po nagłej śmierci jednego z członków rady miasta poznajemy historie innych  mieszkających tam rodzin. Na początku czułam się nieco pogubiona w mnogości wątków książki. Jednak z czasem coraz bardziej się one zazębiały i tworzyły zrozumiałą dla mnie całość. Książka bardzo mnie wciągnęła i wzruszyła, szczególnie zakończenie. Polecam Wam ją z całego serca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - dzięki odwiedziny!
Jeśli chcesz skomentuj, polub, udostępnij.