środa, 18 października 2017

Mamy tę moc! Wesprzyj bank mleka!

Jeśli czytacie moje teksty, dobrze wiecie, że jestem nieco zbzikowana na punkcie karmienia piersią. 

Popełniłam tu już wpis o tym, jak mój pokarm okazał się cudowny podczas choroby syna. Opisałam Wam również dość nietypową wizytę duszpasterską w moim domu, podczas której karmiłam przy księdzu syna. Pod wpływem prac Janusza Korczaka opisałam poglądy tego wybitnego pedagoga i pediatry na temat karmienia naturalnego.





Gdy dowiedziałam się, że Fundacja Macierzanka działa w kierunku utworzenia w Szczecinie banku mleka kobiecego, uznałam, że muszę napisać o tym na moim blogu. 

Trudno mi jest wyobrazić sobie jak to jest urodzić dziecko przed terminem. Czytając teksty u Noemi z Matki Prezesa, czy znając historię dzieci Wioli ze świetnego bloga Matka Wariatka, wiem, że to ciężkie doświadczenie oraz że dzieci urodzone przed czasem wymagają długotrwałej kontroli u wielu specjalistów. 


Dla wcześniaków, tych małych superbohaterów, pokarm matki jest lekarstwem. Bogactwo zawartych w mleku kobiecym tłuszczy, aminokwasów, enzymów i hormonów jest elementem terapii. Z racji tego utworzenie banku mleka jest tak istotną i znaczącą inicjatywą. Chętne do podzielenia się swoim pokarmem mamy, mogły by go przekazywać, by dalej trafiło ono do noworodków. 

Jeśli taki bank powstanie, będzie mógł zaopatrzyć nie tylko województwo zachodniopomorskie, ale również lubuskie i wielkopolskie, a nawet przygraniczne szpitale w Niemczech.  Koszt wyżywienia wcześniaka to około 20zł. To koszt zebrania i przetworzenia przez bank mleka kobiecego 100 ml pokarmu matczynego. To niewiele, a jak dużo to znaczy i jak wspaniale może pomóc małym pacjentom. 





Gdy urodziłam mojego pierworodnego, leżałam we wspólnej na oddziale położniczym z mamą małego Krzysia, który urodził się przedwcześnie. Ten maluch był w inkubatorze przez prawie dwa tygodnie. Jego mama opowiadała mi, że próbowała ściągać dla niego pokarm, lecz było go niewiele. Było mi jej żal, bo widziałam, jak bardzo przeżywa tę całą sytuację. Jej i wielu innym mamom oraz dzieciom bank mleka ułatwiłby i tak już trudny start w  rodzicielstwo i życie.

Brakuje jeszcze około 50 tysięcy złotych, by wyposażyć szczeciński bank mleka. Jeśli chcecie i możecie wesprzeć tę instytucję,  przekażcie swoje datki na rzecz Fundacji Macierzanka.

Podaję Wam numer konta: 48 1140 2004 0000 3102 7601 9546  w banku Mbank.
Link do strony Fundacji Macierzanka---> http://www.macierzanka.org

Każda wpłata ma sens! Zachęcam Was gorąco i z góry dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - dzięki odwiedziny!
Jeśli chcesz skomentuj, polub, udostępnij.