czwartek, 6 września 2018

BLW czyli Hanka lubi wybór

W przypadku Hanki planowałam sześć miesięcy wyłącznego  karmienia piersią, ale 26 lutego 2017 czyli 5 dni po skończeniu przez córę pięciu miesięcy, Hanka zgarnęła z mojego talerza kawałek chleba i podziamdziała go sobie w buzi. Zjadając wtedy może  okruszek. Postanowiłam rozszerzać dietę Hani zgodnie z metodą BLW, czyli baby led weaning. 



Ząbki zaczęły wyrzynać się córce  dość wcześnie. Już przed 2 miesiącem zaczęły ją męczyć, ale takie widoczne dwie dolne jedynki wyszły po 4 miesiącu.



W książce "Bobas lubi wybór"  G. Rapley, T. Murkett przeczytałam, że dziecko jest gotowe do BLW, gdy weźmie coś do buzi i to zje. To właśnie nastąpiło 26 lutego, ale nie od razu podawałam Hani inne pokarmy.  Czasami jadała kawałek skórki od pizzy, czy ziemniaczka.



Hanka usiadła stabilnie dopiero 8 miesiąca i wtedy była na na wysokim krzesełku. Wcześniej siedziała na moich kolanach. Zdarzało mi się Hankę karmić łyżeczką, gdy na obiad była zupka. Jednak w przypadku drugiego dania, wtedy Hania jadła samodzielnie rączką, czy łyżeczką. 

Hania za niecały miesiąc kończy dwa lata. Nie pamiętam kiedy ostatnio karmiłam ją łyżeczką. Ona po prostu na to nie pozwala ani mnie, ani babci, czy niani - cioci. Całkiem sprawnie posługuje się łyżeczką, czy widelcem. Najczęściej w trakcie jedzenia w pewnym momencie odkłada sztućce i  je rączkami. 


Hanka najbardziej lubi makarony i ziemniaczki z sosem, mięskiem i warzywami.  Podaję jej kasze i ryż, ale wtedy robi się duży bajzel. Z przekąsek lubi chrupki kukurydziane, kabanoski. Oczywiście nieodzowna jest buła! Jada jabłka, brzoskwinie, banany, uwielbia arbuza. Hania bardzo lubi masło, wyjada je z kanapek, więc obficie smaruję chleb masłem. Daję jej mleko krowie, najczęściej jako kakao, czy jogurt.  Hanka bardzo lubi wodę, czasami pija soki. 



Jeśli chodzi o mleko, to nadal karmię córkę piersią, w ciągu dnia, do uśnięcia i w nocy. Póki co nie zapowiada się koniec naszej mlecznej drogi. 

Metoda BLW przyjęła się w przypadku Hanki sprawnie i naturalnie. Hania jest ciekawa nowych smaków i świetnie radzi sobie podczas samodzielnego jedzenia. Dziecko jest zdrowe i pogodne (zazwyczaj) i myślę, że BLW było słusznym wyborem sposobu karmienia i rozszerzania diety. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - dzięki odwiedziny!
Jeśli chcesz skomentuj, polub, udostępnij.